237EU

 
 

Proiectul CT 237 EU este un proiect ce asigura prin UEFSCDI (http://uefiscdi.gov.ro) cofinatarea proiectului F7 308807/2012 ITAKA (Initiative Towards A sustainable Kerosene for Aviation).

Bugetul total al proiectului FP7 ITAKA este de 100.000 euro, din care 79800 euro reprezinta contributia UE, iar 20200 sunt suportati de la bugetul de stat ca si cofinantare.

Persoana de contact:

Conf. Dr. Florentina Matei - Responsabil proiect

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Rezumat

Proiectul ITAKA își propune să susțină producția biocombustibilului pentru aviație într-o manieră sustenabilă din punct de vedere economic, social și în respect față de mediu, îmbunătațind tehnologia și infrastructura deja existentă. Acestea vor fi atinse printr-un prim proiect de tip colaborativ din UE, care va dezvolta în Europa un lanț complet de producere sustenabilă, pas cu pas, esteri și acizi grași hidroprocesați la scară industrailă (4000 tone) care vor permite testarea utilizării lor într-un sistem logistic deja existent și în operațiunile de zbor uzuale din Europa.

ITAKA va uni oferta cu cerera prin stabilirea unor relații specifice între cultivatorii de biomasă, producătorii de biocombustibil, distribuitori și utilizatorii finali (companiile aeriene).

Vor fi derulate evaluări privind sustenabilitatea, competitivitatea și tehnologia, fiind studiate aspectele economice, sociale și legale ale utilizării biocombustibilului pe scară largă. Cunoștințele acumulate vor avea drept scop să identifice și să ofere soluții pentru barierele identificate la nivel de inovare și de derulare a procesului comercial.

Pentru a atinge obiectivele propuse în cel mai eficient mod, ITAKA va lua în considerare uleiul de camelina ca fiind cea mai sustenabilă materie primă ce poate fi produsă în cantitate suficientă și în timp util în Europa. Va fi luată în considerare ca alternativă și utilizarea de ulei folosit (ars în procese gastronomice). Biocombustibilul obținut va fi evaluat în raport cu standarele RSB (Roundtable on Sustainable Biomaterials) EU-RED.

Dincolo de obiectivele tehnologice si de cercetare, ITAKA își propune să contribuie la atingerea obiectivului viitor al UE, respectiv aceea a nevoii de coordonare a eforturilor privind inițiativele europene de obținere sustenabilă a combustibilului pentru aviație, așa cum a fost ea evidențiată în procesul de definire și identificare din recomandările SWAFEA: ”Configurarea unei rețele europene de cunoștere și testare capabilă să ofere o evaluare eficientă a combustibililor în Europa”. ITAKA a fost conceput ca un proiect care să includă stakeholderi cheie și să facă un prim pas semnificativ în dezvoltarea unui astfel de rețele la nivel european.